SimCity (2013) (cosmix)

"This is the first fully ‘agent-based’ SimCity game, as opposed to a purely statistical/probabilistic simulation, as was the case in the past, and while the concept is extremely appealing, the implementation (and the extremely bad AI) expose the shallow logic behind it."

Σχόλια

  • από stassa πριν 1668 μέρες       

    Ουπς, λάθος νήμα.

  • από zoutiri πριν 1668 μέρες 1       

    εχω την εντυπωση οτι το simcity ειναι το κατεξοχην παιχνιδι του anal ανθρωπου, που βασανιζεται φρικτα με τις ατελεις του πραγματικου κοσμου (μια βολτα στην Αθηνα ειναι τραυματικη εμπειρια για τετοια ατομα).

    Αν και εχω μια συμπαθεια σε αυτα τα ατομα και συμμεριζομαι συχνα αυτον τον τροπο σκεψης, τελικα μαλλον προτιμω Civilization.

    "I ‘enhanced’ the experience of the game in my mind, by creating constraints that were not explicitly there, such as taking into account the distance between utilities or services to city residents, or considering the time it took people to commute between places of work, fun and their home"

    γαματος!

  • από cosmix πριν 1667 μέρες 1       

    Δεν ξέρω πόσο ευχάριστο είναι να σε αποκαλούν 'anal άνθρωπο' σε δημόσιο φόρουμ, αλλά εικάζω μάλλον δεν έχεις παίξει πολύ SimCity στην ζωή σου I guess. =)

    Δεν μπορώ να διακρίνω πως ακριβώς συσχετίζονται οι 'ατέλειες του πραγματικού κόσμου' με το SimCity. Αντιθέτως, θα έλεγα πως είναι το πλέον κατάλληλο παιχνίδι στην ανάδειξη των ατελειών του κόσμου --- πάει όμως παραπέρα: σε προσκαλεί να τις διαχειριστείς. Και παρ'ότι έχει ακόμη δρόμο μέχρις ότου να αποτελέσει ένα πραγματικά ρεαλιστικό εξωμοιωτή της δυναμικης μιας πόλης, κάνει αρκετά καλή δουλειά εδώ και χρόνια --- έστω και με την βασισμένη σε στατιστική/πιθανότητες παλαιά του μορφή.

    Κάθε παιχνίδι (επιχειρεί να) προσφέρει κάποιο 'βραβείο' στον παίχτη και προβάλλει κάποιες προσκλήσεις που σκοπό έχουν να κάνουν το 'βραβείο' πιο ενδιαφέρον. Το SimCity είναι σαφώς ένα πολυδιάστατο παιχνίδι, ως προς τις προκλήσεις, όχι μόνον βάσει του πλήθους τους αλλά και βάσει της ασάφειας τους --- δεν είναι απολύτως ορισμένες οι δυναμικές του παιχνιδιού. Αυτό, μάλλον θα το έκανε προσφιλές σε ανθρώπους που νιώθουν άνετα με τις ατέλειες (και την πολυπλοκότητα) του πραγματικού κόσμου και μπορούν --- διανοητικά --- να κάνουν κάτι γι'αυτό.

    Θεωρητικά τέτοια άτομα απαρτίζουν κοινοβούλια, υπουργεία, κρατικές υπηρεσίες. Άτομα που *πρέπει* να αντιμετωπίσουν τις ατέλειες του κόσμου. Στην πραγματικότητα, αυτά τα άτομα μάλλον δεν κάνουν πολλές βόλτες στην Αθήνα και αμφιβάλλω πολύ αν θα τα πήγαιναν καλά ως 'δήμαρχοι' σε μια πόλη που αιμορραγεί χρήματα, στερείται επαρκούς ύδρευσης και σχολείων κλπ. Αν λοιπόν έπρεπε να παίξουν ένα μόνον παιχνίδι άτομα που κατά κόρον καταπιάνονται --- δυστυχώς με άκρως απογοητευτικά αποτελέσματα --- με την θέσπιση κανόνων/θεσμών/πολιτικής στον πραγματικό κόσμο, αυτό θα έπρεπε να είναι, κατά την άποψή μου, το SimCity, γιατί κάνει πολύ ξεκάθαρές τις έννοιες της διακυβέρνησης, τα όρια και τις συνέπειές των διάφορων επιλογών κλπ. Σίγουρα πολύ περισσότερο από το Civilization, με το προδιαγεγραμμένο δέντρο εξέλιξης, την επιφανειακή, στεροτυπική ίσως διπλωματία κ.ο.κ.

    Και αυτό δεν κάνει το Civ λιγότερο ενδιαφέρον, απλά διαφορετικό· δεν θα μπορούσε άλλωστε να υπάρχει συνολικά σύγκριση, είναι εντελώς διαφορετικά τα δύο παιχνίδια.

    • από zoutiri πριν 1667 μέρες 1       

      καλωστονα!

      Στο SimCity ειναι παροντα ολα τα προβληματα urban planning που εχεις σε μια χωρα σαν τις ΗΠΑ, αλλα οχι αυτα που εχεις στην Αθηνα. Συμβουλια της Επικρατειας, παλαβοι κατοικοι, αναγκες επανεκλογης που σημαινουν οτι τα χρηματα σου πανε σε ρουσφετια και οχι δημιουργια υποδομων κτλ κτλ

      " δεν είναι απολύτως ορισμένες οι δυναμικές του παιχνιδιού. Αυτό, μάλλον θα το έκανε προσφιλές σε ανθρώπους που νιώθουν άνετα με τις ατέλειες (και την πολυπλοκότητα) του πραγματικού κόσμου και μπορούν --- διανοητικά --- να κάνουν κάτι γι'αυτό."

      ναι ρε παιδι μου, γιαυτο λεω ειναι παιχνιδι για ψυχαναγκαστικους, εχεις προβληματα πραγματικου κοσμου που *μπορεις* ομως να λυσεις! Ενω στον πραγματικο κοσμο σπανιοτατα περναει απο το χερι σου.

      "Αν λοιπόν έπρεπε να παίξουν ένα μόνον παιχνίδι άτομα που κατά κόρον καταπιάνονται --- δυστυχώς με άκρως απογοητευτικά αποτελέσματα --- με την θέσπιση κανόνων/θεσμών/πολιτικής στον πραγματικό κόσμο, αυτό θα έπρεπε να είναι, κατά την άποψή μου, το SimCity"

      συμφωνω. Ειδικα στο ΥΠΕΧΩΔΕ θα πρεπε να τους υποχρεωνουν να παιζουν κανα 20ωρο τον μηνα.
      Οπως βεβαια και το civilization ειναι must για οσους ασχολουνται με στρατηγικες γεωπολιτικες επιλογες χωρών (ΥΠΕΞ κτλ).

      "Σίγουρα πολύ περισσότερο από το Civilization, με το προδιαγεγραμμένο δέντρο εξέλιξης, την επιφανειακή, στεροτυπική ίσως διπλωματία κ.ο.κ."

      το civ *εναντιον ανθρωπων* εχει ουσιαστικα απεριοριστη πολυπλοκοτητα στην διπλωματια του και παρα πολλες επιλογες στο πως θα εξελισσεις την χωρα σου.

  • από cosmix πριν 1667 μέρες 2       

    Στο SimCity ειναι παροντα ολα τα προβληματα urban planning που εχεις σε μια χωρα σαν τις ΗΠΑ, αλλα οχι αυτα που εχεις στην Αθηνα.

    Πραγματικός κόσμος != Αθήνα. Ενδέχεται κάποια στιγμή, κάποιος να γράψει το SimBananaRepublic και αυτό να βρίσκεται πλησιέστερα στην θεώρηση της 'πραγματικότητας' στην οποία αναφέρεσαι. Και παρότι αναγνωρίζω τα κοντά όρια ρεαλισμού του SimCity (η επιτυχία του είναι πως υπόσχεται λίγα, κάτι που συγχωρεί σε κάποιο βαθμό τις ελλείψεις του) αυτό δεν έχει σε τίποτα να κάνει με τις στρεβλώσεις που αναφέρεις ως ορισμούς του 'πραγματικού κόσμου'.

    Όπως προέγραψα: για τον λάτρη της διπλωματίας/στρατηγικής, το Civ είναι πολύ καλό παιχνίδι αλλά εν τέλει περιοριστικό. Επιβάλλει έναν ντετερμινισμό/game mechanics που μάλλον βλάπτουν, ιδιαίτερα σε σχέση με 'απλούστερα' επιτραπέζια παιχνίδια όπως π.χ. το Diplomacy.

    • από zoutiri πριν 1667 μέρες       

      "Ενδέχεται κάποια στιγμή, κάποιος να γράψει το SimBananaRepublic και αυτό να βρίσκεται πλησιέστερα στην θεώρηση της 'πραγματικότητας' στην οποία αναφέρεσαι."

      χεχ υπαρχει το Τροπικο (φτιαγμενο απο Βουλγαρους!) που πηγαινε σε αυτη την κατευθυνση.

      Τωρα, οταν γραφω σε μια ελληνοφωνη σελιδα, υποθετω οτι η καθημερινη πραγματικοτητα των περισσοτερων ειναι η Αθηνα ή καποιος κλωνος της (καθε αλλη πολη στην Ελλαδα δηλαδη εκτος ελαχιστοτατων εξαιρεσεων).
      Με μια εννοια το simcity ειναι το παιχνιδι που σου επιτρεπει να δεις οτι ενας αλλος κοσμος ειναι εφικτος :) οτι υπαρχει περιπτωση κυβερνησεις και ΤΑ να κανουν την ζωη σου ευκολοτερη κτλ


  • από cosmix πριν 1667 μέρες 1       

    Ποιό άλλο παιχνίδι βρίσκεται τόσο κοντά στον προγραμματισμό, την διαχείριση/διοίκηση μιας πόλης όσο το SimCity, ανεξαρτήτως τοπικών στρεβλώσεων ή ιδιαιτεροτήτων κλπ;

    Νομίζω κανένα. Εντάξει καταλαβαίνω το επιχείρημά σου, το SimCity υστερεί σε ό,τι αφορά το την παιγνιοποίηση της διαφθοράς κλπ. κρίσιμων στην λειτουργία μιας πόλης που συναντά κανείς στην ελληνική πολιτική, τοπική και μη, και σίγουρα υστερεί σε πολλά σημεία, αλλά αυτό είναι ανεπαρκής ως κριτική του παιχνιδιού και εκτός θέματος ως προς το άρθρο ή/και την αξία του SimCity ως παιχνίδι (και ως εργαλείο!).


Log in για σχολιασμό ή γίνε μέλος εδώ.

Ποιά μέλη του buzz ψήφισαν αυτή την καταχώριση