Πέθανε ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος

Εχασε τελικά τη μάχη για τη ζωή ο σκηνοθέτης Θεόδωρος Αγγελόπουλος, ο οποίος νοσηλευόταν στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας νοσοκομείου στο Φάληρο αφότου τραυματίσθηκε σοβαρά σε τροχαίο, λίγο μετά τις 7 το απόγευμα.

Σχόλια

  • από polyvotis πριν 2127 μέρες 4       

    Γαμώτο, λίγοι μεγάλοι μείνανε που να μην έχουν (αυτο)ξεφτιλιστεί, να πεθαίνουν έτσι...

  • από BlondeElena πριν 2127 μέρες 2       

    Μέσα σε δυο χρόνια Ξυδούς, Καρκαγιάννης, Καμπανέλλης, Παπάζογλου, Βέγγος, Θέμελης, Ρικάκη, Αγγελόπουλος... Δεν είναι τόσο ο θάνατος όσο το ότι έχουν φύγει "μαζεμένα" οι σεμνοί- και αναλογιστείτε ποιοι έχουν μείνει να τους αντικαταστήσουν...

    • από cinto πριν 2127 μέρες 18       

    • από MichaelCorvin πριν 2127 μέρες 7       

      Ταξίδι στην Αιωνιότητα. Στη χώρα που περισσεύουν οι ιανοούμενοι, οι καλλιτέχνες, οι άνθρωποι με ανεξαρτησία γνώμης. Στη χώρα που όλοι αποτελούν στόχο των τροχοφόρων. Στη χώρα πού κατέκτησε τη χειρότερη θέση στην Ευρώπη σε αριθμό θανάτων και τραυματισμών από τροχαία εγκλήματα ο θάνατος του Θόδωρου Αγγελόπουλου, πέρα από αφορμή για υποκριτικές δηλώσεις θλίψης από αυτούς που συντονίζουν την παραγωγή και αναπαραγωγή του τροχαίου εγκλήματος, ας γίνει αφορμή να σκεφτούμε και να δράσουμε ουσιαστικά για την ανατροπή αυτής της κατάστασης. Πέρα του πως ακριβώς έγινε το συμβάν το ότι θα βρίσκονταν επί 45 λεπτά πολυτραυματίας στο δρόμο να περιμένει το ασθενοφόρο που για να φτάσει χρειάστηκε να τηλεφωνήσουν στον Μεγαλειότατο κ. Λοβέρδο είναι κάτι που θα ξεπερνούσε και τη δική του σκηνοθετική φαντασία.

      Mόνο εγώ θεωρώ ύβρι το να βάζεις τον Ξυδους στην ίδια πρόταση με τους Βεγγο, Καμπανελλη?

  • από vasvas πριν 2127 μέρες 1       

    " το ότι θα βρίσκονταν
    επί 45 λεπτά πολυτραυματίας στο δρόμο να περιμένει το ασθενοφόρο"

    Αυτό δυστυχώς είναι το σύνηθες. Είναι σπάνιο να έρχονται γρηγορότερα, από ότι καταλαβαίνω.

  • από BlondeElena πριν 2127 μέρες       

    @MichaelCorvin

    Τον Ξυδούς τον συμπεριέλαβα ως σεμνό καλλιτέχνη, το έργο του είναι μια άλλη κουβέντα.Στο μπάζζο σου για τον Δανίκα τα λες μια χαρά, οπότε φαντάσου πως στη θέση των παραπάνω έχει μείνει ο Δανίκας με τον Τατσόπουλο να θεωρούνται διαννόηση.

    • από MichaelCorvin πριν 2126 μέρες       

      Δεν παει έτσι. Γιατί αν πρόκειται να συμπεριλαβεις ´´σεμνους´´ καλλιτέχνες, τοτε να βαλεις και τον Σπαθαρη και τον Ασιμο και τον Ρασουλη και ξερω γω ποιον αλλον. Ασε που στην περιπτωση αυτη, ουτε ο Ξυδους ούτε ο Θ.Α. Θα έπρεπε να είναι μέσα στην πρόταση...

      Αλλά τι να λέμε τώρα... Παρά καλο κατεύοδιο...

  • από snaporaz πριν 2127 μέρες 5       


    επί 45 λεπτά πολυτραυματίας στο δρόμο να περιμένει το ασθενοφόρο
    ----------

    ...στο κέντρο της Αθήνας αυτό!

    από τα λίγα που διάβασα οι συνθήκες του ατυχήματος είναι λίγο μυστήριες και δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς έγινε.

    Παντώς το σύστημα είναι εντελώς άθλια δομημένο. Δεν μπορώ να μιλήσω ειδικά για την συγκεκριμμένη περίπτωση αλλά ξέρω πολλούς ασθενείς που πήγαν εντελώς άδικα (εννοώ ότι σε άλλες χώρες της ευρώπης θα είχαν σωθεί).

    Και όμως το ΕΣΥ είναι μια από τις μεγαλύτερες ιερές αγελάδες της χώρας - σαν το μακεδονικό ή το 1821: ξερένεται το χέρι του πολιτικού που θα το ακουμπήσει...

    κρίμα και για τον αγγελόπουλο και για πολλους ανώνυμους


  • από Elias πριν 2127 μέρες 7       

    Πρόσφατα παραδεχτήκαμε τον Χριστιανόπουλο, που αρνήθηκε το κρατικό χρήμα και βραβείο (Τι να τα κάνω τα βραβεία σας / Είναι πολύ εξωνυμένα / Ταιριάζουν για κρατικοδίαιτους / Μα δεν ταιριάζουνε για μένα).
    Πώς συμβιβάζεται αυτό με τους ύμνους για τον Αγγελόπουλο που, απ' όσο θυμάμαι, ήταν τακτικότατος πελάτης του Υπουργείου Πολιτισμού; Και τον οποίον, μάλιστα, κάνανε βραβείο - η τέλεια αντίθεση.

    Τι να τα κάνω τα Υπουργεία σας
    Δε θέλω κρατική βοήθεια
    Ο κόσμος υποφέρει και πονά
    Κι εσείς τα ίδια παραμύθια.

  • από Auslaender πριν 2127 μέρες 1       

    @Elias

    Γιατί η στάση απέναντι στα κρατικά βραβεία δεν είναι σημαντικό κριτήριο αξιολόγησης ενός καλλιτέχνη μπροστά στο έργο του;

    Λέω εγώ τώρα...

    • από Elias πριν 2127 μέρες 5       

      Όμως διαβάζω κρίσεις και για τον άνθρωπο Αγγελόπουλο. Αν τα αφιερώματα είχαν περιοριστεί στο έργο του, θα πήγαινα πάσο. Από τη στιγμή όμως που ακουμπάμε και τον άνθρωπο πίσω από τον καλλιτέχνη, τότε νομίζω πως μόνο έναν -όπουλο μπορούμε να παραδεχτούμε, ή τον Χριστιαν ή τον Αγγελ

    • από Auslaender πριν 2127 μέρες 3       

      α) Οι μόνες κρίσεις για τον άνθρωπο Αγγελόπουλο που διαβάζω στο buzz (όπου και ακούστηκαν οι επευφημίες για τον Χριστιανόπουλο) ήταν της BlondeElena και του Cinto και ύμνους δεν θα τις έλεγα. Αλλά ακόμα και στον τύπο, πχ το άρθρο του Δανίκα αγιογραφία δεν θα το έλεγε κανείς.

      β) Γιατί ακριβώς πρέπει να επιλέξουμε ανάμεσα σε όπουλους; Γιατί δεν μπορούμε να παραδεχτούμε τον Τεό για το έργο του, το οποίο και θα μείνει για αρκετές δεκαετίες όταν οι κρατικές επιχορηγήσεις του θα είναι ξεχασμένες ιστορίες;

      β) Αλλά ακόμα και αν πρέπει να επιλέξουμε, η επιλογή ανάμεσα σε έναν σκηνοθέτη που το έργο του άγγιξε εκατομμύρια παγκοσμίως και ηταν το χαϊδεμένο παιδί του κράτους (του οποίου ήταν ο μοναδικός διεθνώς αναγνωρισμένος κινηματογραφικός εκπρόσωπος για δεκαετίες) και έναν μεσαίας εμβέλειας ποιητή ο οποίος στην προσωπική του ζωή δεν έχει καταδεχθεί κρατικά βραβεία αλλά έχει καταδεχθεί να βρίσει σε προσωπικό επίπεδο τη μισή νεοελληνική φιλολογία δεν είναι δύσκολη για εμένα.

  • από derveniotis πριν 2126 μέρες 1       

    Το "Κούγκ-Φου Πάντα" άγγιξε εκατομμύρια παγκοσμίως. Το έργο του Τεό δεν ξέρω πόσοι το έχουν απαντήσει έξω από φεστιβαλικές προβολές.

    • από Auslaender πριν 2126 μέρες 4       

      Γιατί, είπε κανείς πως το "Κουνγκ-Φού Πάντα" δεν είναι σήμαντικότερο καλλιτεχνικό δημιούργημα από την ποίηση του Χριστιανόπουλου;

  • από snaporaz πριν 2126 μέρες 4       


    βέβαια η άρνηση του χ. να πάρει το κρατικό βραβείο -στην δεδομένη συγκυρία- στρέφει τα φώτα της δημοσιότητας πάνω του περισσότερο από το να το δεχοταν (δεν θα το μάθαινε κανείς).

    Πάντως η "ηθικά ορθή" στάση του δεν μας λέει τίποτα για την αξία του έργου του - άλλο καλός άνθρωπος, άλλος καλός καλλιτέχνης.

    και το ίδιο και για τον αγγ. Δεν είμαι σίγουρος αν ήταν επιδοτούμενος: αν καταλαβαίνω καλά, όταν χρηματοδοτεί η ερτ ή το ΕΚΚ μια ταινία, έχει και τα δικαιώματα, οπότε αν η ταινία βγάλει τα λεφτά της (που μπορεί να ισχύει για αγγ.), δεν είναι ακριβώς επιδοτούμενος, είναι;

    αλλά και να είναι, πάλι δεν λέει πολλά.
    'Η μάλλον λέει κάτι που ξέραμε ήδη, ότι στην μεταπολίτευση πολλοί αριστεροί πήραν χρήμα από το κράτος και ταυτόχρονα το έπαιζαν εκτός συστήματος και κατεστημένου.
    Πρέπει να έχουν καταγραφεί στην ελληνική γλώσσα τουλάχιστον 30000000000 επιχειρήματα-σοφιστείες που να εξηγούν ότι κάτι τέτοιο είναι ΟΚ.


    Γενικά πάντως πιστεύω ότι στους περισσότερους έλληνες διανοούμενους, καλλιτέχνες και καλλιτεχνίζοντες τους αξίζει να είναι αριστεροί.
    Ο τεό ήταν από τους ελάχιστους για τους οποίους πραγματικά λες κρίμα που μάσησε και αυτός το κουτόχορτο, θα μπορούσε να κάνει πολλά...

    τώρα θα περάσει στην ελληνική ιστορία σαν one hit wonder (Θίασος, που είναι μεγάλο αριστούργημα κατά την ταπεινή γνώμη μου) με ορισμένες επίσης σπουδαίες, αλλά ανολοκλήρωτες, αναλαμπές (τα πρώτα 30-40' του μεγαλέξαντρου πχ), ενώ εκτός ελλάδας μάλλον θα ξεχαστεί όταν θα φύγουν (που ήδη φεύγουν) οι γάλλοι κριτικοί της gauche caviar των 60ς.

    ...και κανείς δεν θα μου βγάλει από το μυαλό ότι τους διάλογους στις ταινίες τους τους έγραφε ο τσοχατζόπουλος, εκφράζοντας εκεί την αβάν γκάρντ ποίηση που πνιγόταν στον πολιτικό λόγο του (αν και ξεπρόβαλε σε κάποιες χαραμάδες του).




  • από Elias πριν 2126 μέρες 5       

    Να το τραβήξω λίγο παραπέρα: οι ταινίες του Τεό δεν ήταν φτιαγμένες να γίνουν μπλοκμπάστερ. Όταν ο Αγγελόπουλος γύριζε μια σκηνή, δεν είχε τόσο στο μυαλό του να κολλήσει τον θεατή στην οθόνη, αλλά περισσότερο να συμμορφωθεί με κάποιες αισθητικές φόρμες. Κι όταν προβαλλόταν η ταινία του, είμαι σίγουρος ότι ο Τεό πρώτα διάβαζε την κριτική των ειδικών (ο Δανίκας μέσα σ' αυτούς), οι οποίοι ήταν ικανοί να διακρίνουν το υψηλά αισθητικό περιεχόμενο στην ταινία, και κατόπιν διάβαζε πόσα εισιτήρια έκοψαν οι κινηματογράφοι. Η οικονομική του σχέση με το Υπουργείο Πολιτισμού δεν έχει κάτι να κάνει μ' αυτό;

    Θέλω να πω, ο καθένας προστατεύει τον βιοπορισμό του, τις πηγές χρηματοδότησής του. Ο Αγγελόπουλος δεν ήταν Σακελλάριος (πάει καλά η ταινία, έχει λεφτά - δεν πάει καλά η ταινία, πεινάει). Ο βιοπορισμός του Αγγελόπουλου είχε να κάνει με την αναγνώριση μιας ελίτ, καλά πλασαρισμένης και σχετικής με τους κρατικούς μηχανισμούς. Αυτήν είχε στο μυαλό του όταν σκηνοθετούσε. Έπαιρνε λεφτά δια της προσκόμισης σε υπουργικά γραφεία ελιτίστικων αναγνωρίσεων. Οπότε και το περιεχόμενο του έργου του διαμορφώθηκε αναλόγως.

    Νομίζω ότι είναι μαρξιστικό αυτό που λέω.

    • από MichaelCorvin πριν 2126 μέρες 8       

      Θυμάμαι τη χρονιά που στις Κάννες το Χρυσό Φοίνικα είχε πάρει ο μεγάλος του "αντίπαλος", ο Εμίρ Κουστουρίτσα, για το Underground (ειρήσθω εν παρόδω, ο τρόπος που τον μνημονεύει ο Εμίρ σήμερα, μετά το θάνατό του, δείχνει και ποιος ήταν πραγματικά μεγάλος άνθρωπος και καλλιτέχνης): ο Αγγελόπουλος ούτε λίγο ούτε πολύ είχε βγει από τα ρούχα του, κάτι που ουδόλως ενδιαφέρθηκε να κρύψει μπορστά στις κάμερες των διεθνών μέσων, για το ότι δεν πήρε εκείνος το βραβείο.
      Συνηθισμένος -καλοπροαίρετα- να θεωρώ ότι "δεν μπορεί, κάτι μου διαφεύγει και δεν μπορώ να αντιληφθώ το μεγαλείο της τέχνης του"- τουλάχιστον εξ ολοκλήρου, διότι δεν αντιλέγω πως υπήρξε σπουδαίος καλλιτέχνης της κινηματογραφικής εικόνας, δεν θα ξεχάσω ποτέ πως όταν πήγα να δω το Underground έμεινα με το στόμα ανοιχτό για το θράσος του Αγγελόπουλου, να επιθυμεί έστω και κάπου μεσα του, βαθειά, εκεί που εδράζεται το ανθρωπάκι σε όλους μας και όχι ο άνθρωπος, να δώσουν το βραβείο σε εκείνον και όχι στον Βαλκάνιο συνάδελφό του, ο οποίος είχε κάνει μια ταινία ζωής για τη χώρα του και την ιστορία της.

      Λίγους μήνες αργότερα πήγα να δω στο Δαναό, και το "αντίπαλον δέος". Το "Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα" αν δεν κάνω λάθος ήταν. Παρά τις σταθερά εξαίσιες μουσικές της Καραϊνδρου, έφυγα στα μισά. Δεν άντεξα να τη δώ την ταινία. Έφυγα στη σκηνή του γάμου, η οποια ξεχείλισε το ποτήρι της υπομονής μου. Μου φάνηκε τόσο εξεζητημένα "στημένη" ώστε έφτανε να υποτάσει την ιστορία στην σκηνοθετική τελειότητά της. Μου φάνηκε κάλπικο εντελώς. (δεν ξέρω αν το εκφράζω σωστά - όσοι έχουν δει την ταινία, ίσως καταλάβουν).

      Με όλα αυτά δεν θέλω να πω ότι δεν ήταν σπουδαίος ο μακαρίτης. :) Ο Βιμ Βέντερς, ο Κουστουρίτσα και άλλοι κορυφαίοι δημιουργοί, τον θεωρούσαν έναν από αυτούς. Αν εμπιστεύσαι το ταλέντο τους όπως εγώ (και ένα από τα ταλέντα είναι να μπορείς να αναγνωρίζεις και το ταλέντο στους άλλους), οδηγείσαι στο να συμφωνήσεις μαζί τους.
      Από κει και πέρα, ΟΚ, έχουμε ακούσει και τα χειρότερα για τον Τεό, από φοιτητριες της Σορβόνης που τον φθόνησαν (ένα καλοκαίρι στο Πήλιο, μια -σήμερα μουσικός στην Ελλάδα_αφού_δεν_της_βγηκε_η_σκηνοθεσία_εις_Παρισίους, μας είχε γανώσει τον εγκέφαλο για το ότι "ο ΘΑ έτσι και ο ΘΑ αλλιώς"), από Δανίκες προδομένους και από λοιπούς που απλώς επιβεβαιώνουν το ελληνικό ρητό ότι "ουδεις προφήτης εις τον τόπον του": τη χώρα του Αριστείδη, του Ξενάκη, της Κάλλας και του Χατζιδάκι, του Κολοκοτρώνη και του Ηλία Πετρόπουλου, που τα εκλεκτά της τέκνα τα βλέπει σαν αποπαίδια και χλευάζει τους "ξένους" που τα αποδέχονται.

    • από dkamen πριν 2126 μέρες 3       

      //Το "Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα" αν δεν κάνω λάθος ήταν.//

      Ή και να μην ήταν, τόσο θα κράταγαν οι σκηνές.

    • από dkamen πριν 2126 μέρες 2       

      //Να το τραβήξω λίγο παραπέρα: οι ταινίες του Τεό δεν ήταν φτιαγμένες να γίνουν μπλοκμπάστερ.//

      Θα το τραβήξω ακόμα παραπέρα, δεν ήταν φτιαγμένες για να _βλέπονται_ καν παρά μόνο από το είδος του (ερασιτέχνη ή επαγγελματία) ειδικού. Το ίδιο που σε άλλο domain βλέπει μια ξεκοιλιασμένη κατσαρίδα και αναφωνεί "τι υπέροχο κυκλοφορικό σύστημα".

  • από lazopolis πριν 2126 μέρες 5       

    Παιδιά, ψυχραιμία, ας μη ξεχνάμε οτι ο Αγγελόπουλος έκανε ταινίες με κορυφαία φωτογραφία π.χ. (κορυφαία σε παγκόσμιο επίπεδο όσο είχε τον Αρβανίτη) την εποχή που οι ελληνικές ταινίες είχαν σοβαρό πρόβλημα συγχρονισμού στον ήχο (εχεί δεί κανείς την Ευδοκία στο σινεμά;).

    Και του Ταρκόφσκι οι ταινίες δεν βλέπονται από "μη ειδικούς", ειδικά από το είδος των μη ειδικών που έχουν συνηθίσει τον γρήγορο χολιγουντιανό ρυθμό και τον θεωρούν δεδομένο.

    Γιατί πρέπει να γυρίζονται μόνο blockbusters και στην Ελλάδα; Και εντέλει, το wasted youth που είδα πρόσφατα, και που για τα ελληνικά μέτρα έχει ρυθμό και σχετικά φυσιολογικούς διαλόγους, καλό ταινιάκι μεν, αλλά θα το ξεχάσω σύντομα. Το ταξίδι στα Κύθηρα όμως δεν θα το ξεχάσω.

    • από dkamen πριν 2125 μέρες 3       

      Άμα τραβάει η σκηνή 200 χρόνια και δεν αλλάζει τίποτα αυτό έλειπε να μην έχει καλή φωτογραφία. Πρακτικά _είναι_ φωτογραφία (και υπομέτρια με τα δεδομένα της Φωτογραφίας άμα θέλουμε να το πάμε έτσι).

      Κι εγώ θαυμάζω τον τύπο που έγραψε

      not exp log srand xor s qq qx xor
      s x x length uc ord and print chr
      ord for qw q join use sub tied qx
      xor eval xor print qq q q xor int
      eval lc q m cos and print chr ord
      for qw y abs ne open tied hex exp
      ref y m xor scalar srand print qq
      q q xor int eval lc qq y sqrt cos
      and print chr ord for qw x printf
      each return local x y or print qq
      s s and eval q s undef or oct xor
      time xor ref print chr int ord lc
      foreach qw y hex alarm chdir kill
      exec return y s gt sin sort split

      και αναγνωρίζω τη βαθύτερη ουσία του πράγματος, όμως αν έβλεπα το παραπάνω αντί για το ισοδύναμο

      print "Just another Perl hacker"

      σε αληθινό κώδικα, θα ήξερα ότι δεν είναι _καλός_ κώδικας.

      Για τον ίδιο λόγο σιχαίνομαι την παλλόμενη κάμερα της Σχολής της Κοπεγχάγης. Δε με νοιάζει τι συμβολίζει αυτή η επιλογή μαλάκες κοπεγχάγκεν πίπολ, με νοιάζει ότι προκαλεί πάρα πολύ φυσικό πονοκέφαλο και γι' αυτό κανονικά δεν τη βλέπεις σε επαγγελματικό υλικό που κρατάει και 2 ώρες.

      Υπάρχει νομίζω ένας βαθμός επιτήδευσης από τον οποίο και πάνω το αποτέλεσμα μεταφέρει ένα και μόνο μήνυμα ("έτσι διδάσκω ο ημίθεος σκουλήκια") και το κοινό λαμβάνει το μήνυμα και αντλεί ευχαρίστηση κυρίως από το ότι είναι άξιο να το λάβει. Ξέρεις ποιο είναι το πρόβλημα; Ότι για όσους δεν ενδιαφέρονται να ικανοποιήσουν τα κοινωνικά τους ένστικτα αλλά απλά να δουν μια ταινία, το περιεχόμενο είναι πολύ κοντά στο 0.

    • από lazopolis πριν 2125 μέρες 4       

      Στην περίπτωσή σου όμως το στυλιζάρισμα (του τύπου που έγραψε το έκτρωμα) συσκοτίζει την ουσία του πράγματος (εκτός αν η ουσία του πράγματος είναι να δείξει οτι μπορεί να το γράψει και έτσι - δε ξέρω). Ενώ το στοίχημα του κάθε Αγγελόπουλου είναι ακριβώς να χρησιμοποιήσει το στυλιζάρισμα για να διαφωτίσει την ουσία. Μπορείς να ισχυριστείς οτι απέτυχε πολλές φορές ο εν λόγω Α. και θα συμφωνήσουμε. Αλλά μερικές φορές του πέτυχε η συνταγή, τί να κάνουμε. Και όταν πετυχαίνει, πετυχαίνει για κάθε καλοπροαίρετο θεατή (εννοώ όποιον δεν έχει φύγει ήδη ή δεν τρώει τα νύχια του από ανυπομονησία στα μονοπλανα).

      Και η σχολή της Κοπεγχάγης μπορεί να έχει ενοχλητικούς κανόνες, αλλά απ'αυτήν προέκυψαν ταινίες σαν το Festen που είναι αριστουργηματικό (και πρέπει να είναι κανείς πολύ γκάου για να κολλήσει στην κάμερα).

      Άρα διαφωνώ οτι η μόνη απόλαυση είναι η ανακύρηξη του πιστού θεατή σε μυημένο, όπως και στο οτι το περιεχόμενο είναι κοντά στο μηδέν (για την ακρίβεια δε νομίζω οτι μπορείς να μιλήσεις για περιεχόμενο έτσι κι αλλιώς σε ένα πράγμα που βασίζεται στην εικόνα).

      Απ'την άλλη συμφωνώ οτι πρόκειται για απαιτητικό σινεμά και οτι αν πας να το δεις με την ίδια προδιάθεση που θα πήγαινες στο hangover δε θα περάσεις καλά. Αλλά το ίδιο ισχύει και για τον Wenders και για τον Lynch και για άλλους πολλούς για να μη μιλήσουμε για τον Bergman.

      Το καμρύτερο μονοπλανο στην ιστορία του σινεμά δεν το 'χει κάνει ο Α. πάντως (νομίζω οτι αυτή η τιμή ανήκει στον Αντονιόνι).

    • από exiled πριν 2125 μέρες 5       

      Το μεγαλύτερο μονόπλανο είναι μία ολόκληρη ταινία, η Ρωσική Κιβωτός, του Σοκούρωφ, αν δεν κάνω λάθος.

    • από Ignatius πριν 2125 μέρες 1       

      47 Ronin (1941). Tα καλύτερα μονοπλάνα από συστάσεως κινηματογράφου. Α, και "γρήγορος χολιγουντιανός ρυθμός"=Howard Hawks=αληθινή κινηματογραφική ποίηση.

    • από dkamen πριν 2123 μέρες 2       

      το ξέρω ότι έχει βγάλει καλές ταινίες (μία συγκεκριμένα). δεν είπα ότι είναι κακές ταινίες, είπα ότι τρεμοπαίζοντας η εικόνα παθαίνεις πονοκέφαλο, ότι είναι το ίδιο μαλακία με πχ να λούζεις το κοινό με σκατά στα μισά του έργου, δεν έχει σημασία τι λέει η ταινϊα, απλά δεν το κάνεις αν είσαι σοβαρός σκηνοθέτης και όχι βυσματίας τσογλαναραίος βρωμοχίπης που κανονικά θα έπρεπε να δουλεύει σε γαλέρα.

      δεύτερον άλλο μονόπλανο που δείχνει διαφορετικά πράγματα και όντως είναι ρισπέκτ η συνεχόμενη λήψη, άλλο μια κάμερα να τραβάει μια ακίνητη σκηνή για πέντε λεπτά που κανονικά λέγεται φωτογραφία και μπορεί να το κάνει και μόνη της η κάμερα αν απλά πατήσεις το ον.

  • από lazopolis πριν 2126 μέρες 3       

    Και για το επιχείρημα του Ηλία: αν υπάρχει λόγος να υπάρχουν κρατικές επιχορηγήσεις δε βλέπω γιατί να μην τις πάρει ο σκηνοθέτης που έκανε τέλος πάντων και δέκα σκηνές που θα μείνουν στην ιστορία. Αν μου λες οτι στραγγάλισε όλη την υπόλοιπη κινηματογραφική παραγωγή (πολύ πιθανό), είναι άλλο θέμα.

    Αν μου λες οτι δε θα έπρεπε να υπάρχει επιχορήγηση απ'το ΥΠ τότε θα σε ρωτήσω πώς ακριβώς περίμενες να δείς ελληνικό σινεμά την εποχή των ισχνών αγελάδων όταν ταινίες γυρίζονταν μόνο αν είχαν εξασφαλίσει αυτή την επιχορήγηση. Φαντάζομαι οτι και ο Αγγελόπουλος θα προτιμούσε να κάνει ταινία με ιδιωτικά κεφάλαια αν μπορούσε να έχει την ίδια ανεξαρτησία να κάνει ότι του καβλώσει, όπως έχει π.χ. ο Lynch.

  • από th.alys πριν 2126 μέρες 2       

    Νομίζω ότι ο Ηλίας λέει και κάτι άλλο. Το περιεχόμενο και το ύφος των ταινιών του ΘΑ διαμορφώθηκε από την σχέση του με το υπουργείο πολιτισμού και τις επιχορηγήσεις.

    Τώρα αν αυτό ισχύει ή αν εν τέλει ήταν καλό ή κακό είναι άλλη κουβέντα και δε νομίζω ότι μπορεί να απαντηθεί με αντικειμενικό τρόπο.

    • από lazopolis πριν 2126 μέρες 2       

      Σε ποιό βαθμό διαμορφώθηκε, είναι το θέμα. Γιατί μπορώ να φανταστώ οτι ο Αγγελόπουλος θα έκανε τις ταινίες που ήθελε, μέσες άκρες, ή δεν θα τις έκανε καθόλου.

      Νομίζω οτι η πιο σωστή προσέγγιση είναι να πούμε οτι ο Αγγελόπουλος σε μια χώρα σαν την Ελλάδα θα μπορούσε να υπάρξει μόνο με κρατική επιχορήγηση - αλλιώς απλώς δεν θα έκανε ταινίες.

      Αμφιβάλλω, δε, οτι ειδικά μετά τις Κάννες, δεν θα μπορούσε να βρεί επενδυτή για την επόμενη ταινία του αν ήταν διατεθιμένος να κάνει ορισμένες "υποχωρήσεις".

    • από zoutiri πριν 2126 μέρες 1       

      ισως βεβαια οι υποχωρησεις θα ειχαν συντελεσει στο να κυκλοφορησει πιο πολυ η δουλεια του κτλ

      Εμενα ας πουμε ο Αγγελοπουλος κατι μου λεει, αλλα εχω την εντυπωση οτι αν ενδιαφεροταν λιγο περισσοτερο για την γνωμη του κοινου θα εβγαζε κατι που θα ελεγε σημαντικα πιο πολλα σε πιο πολυ κοσμο (και σε μενα δηλαδης). Δεν ξερω, εχω λιγο την εντυπωση οτι ταλεντα που κρατουνται μακρια απο μεγαλες, ωριμες αγορες με την σχετικη τεχνικη υποστηριξη και τον υψηλο επαγγελματισμο τους, πανε λιγο χαμενα. Ξερω γω αν ο Μητσικωστας εβγαινε στο SNL θα εκανε 1/10 των σκετς που κανει τωρα, αλλα θα ηταν πιθανως καλυτερα, πιο προσεγμενα, πιο εφφεκτιβ.

      οσο για τον τροπο θανατου, γαμω τα τροχαία μου γαμω. Λιγα πραγματα με ενοχλουν πραγματικα παραπανω απο αυτο που γινεται στους ελληνικους δρομους.

    • από vasvas πριν 2126 μέρες 2       

      Σύγκριση Aναλογία Αγγελόπουλου-Μητσικώστα: Πραισλες.

      Επί της ουσίας: Πόσο ακριβώς ασχολείτο εκ των προτέρων με τη γνώμη του κοινού ο Seurat ή ο Μπραμς ξέρω γω; Γιατί να ασχοληθεί περισσότερο ο Αγγελόπουλος; Επειδή είναι πιο ακριβό το γύρισμα από ότι η εκτέλεση από μια συμφωνική ορχήστρα;

    • από zoutiri πριν 2125 μέρες 3       

      ο μπραμς δεν ξερω, αλλα κατι Μοτσαρτ οχι μονο νοιαζοντουσαν αλλα εφτιαχναν καμποση μουσικη επι παραγγελια (γιαυτο και η κλασικη μουσικη τεινει να ειναι επαναληπτικη στα εργα χαμηλοτερης σταθμης, δεν ειναι ευκολοα να φτιαχνεις αυθεντικα αριστουργηματα για τα γεννεθλια του καθε πριγκηπα)

      οσο για την "συγκριση" Μ και Α, καλα ναι, εχω προσεξει οτι εχεις ενα προβλημα να διακρινεις ποτε κανω συγκριση και ποτε αναλογια. :)

  • από exiled πριν 2125 μέρες 3       

    Έχω μαλώσει άπειρες φορές με φίλες και φίλους κριτικούς για την αξία του Αγγελόπουλου. Παραμένω φανατικός οπαδός του. Παρότι δεν κατάφερε ποτέ του να γίνει Ταρκόφσκι, ήταν ό,τι καλύτερο είχε να δείξει ο ελληνικός κινηματογράφος. Ο μεγαλύτερος αφηγητής μας. Άντε τώρα να πείσω την ιθαγενή να δούμε μαζί τετράωρη ταινία του, στη μνήμη του. :))))

    • από vasvas πριν 2125 μέρες 1       

      Ηλία, καλό είναι να βλέπουμε τη μεγάλη εικόνα, καλό και να καταλαβαίνουμε πότε κοιτάμε την εξαίρεση. Το θεωρώ φάουλ και αδόκιμο να κάνουμε τη γενική συζήτηση για επιχορηγούμενους καλλιτέχνες με παράδειγμα τον Αγγελόπουλο. Και ο Μιχαήλ Άγγελος επιδοτούμενος φουλ ήταν, από το κράτος της εποχής (Βατικανό). Το αποτέλεσμα δικαιώνει το χορηγό ενίοτε, και στον Αγγελόπουλο ισχύει αυτό 100%. Οπότε δεν καταλαβαίνω προς τι η συνεχής επίκληση αυτού του πράγματος, εκτός από το να προωθήσει την ιδεολογική θέση ότι το κράτος (οι φόροι) δεν πρέπει να χρηματοδοτούν τον πολιτισμό. Αλλά τότε ας συζητήσουμε αυτό, όχι το σύστημα επιχορηγήσεων, το οποίο στην περίπτωση Αγγελόπουλου και για πολλά χρόνια λειτούργησε μάλλον καλά -- και αν όχι, αυτό έχει να κάνει με το κατά πόσο στραγγάλισε άλλους, όχι με το αν καλώς έδωσε στον Αγγελόπουλο.


      ---
      Ηλία, η απάντησή σου είναι στο ίδιο μοτίβο. Σωστά όλα αυτά, και ειλικρινά άσχετα με τον Αγγελόπουλο και τις επιχορηγήσεις του, οι οποίες εμφανώς έπιασαν τόπο (δεν ξέρω το ύψος τους βέβαια, δηλαδή αν έπιασαν τόπο ευρώ προς ευρώ, αλλά σίγουρα δε λες απότυχημένη την απόφαση επιχορήγησης του μεγαλύτερου σκηνοθέτη σου)

    • από Elias πριν 2125 μέρες 1       

      Τώρα ειδικά, μετά τα μνημόνια, τις έκτακτες εισφορές, τις περικοπές κ.λπ., νομίζω πως το κρατικό χρήμα είναι σχετικό ζήτημα πλέον σε κάθε συζήτηση! Ποιος τα παίρνει, γιατί τα παίρνει, τι τα κάνει. Συμφωνώ ότι αν η εμπορική απήχηση ήταν το αποκλειστικό κριτήριο στην τέχνη, θα είχαμε χάσει πολλά αριστουργήματα. Με το Υπουργείο Πολιτισμού όμως πηγαίνουμε στο εντελώς άλλο άκρο. Θυμίζω εκείνον τον αηδιαστικό διάλογο Ανατολάκη-Νικητιάδη, που συζητήσαμε πριν λίγο καιρό. Το ίδιο πράγμα ακριβώς έκανε και το καλλιτεχνικό οικοσύστημα που επί δεκαετίες αναπτύχθηκε γύρω από το Υπουργείο• προσποριζόταν κρατικά χρήματα μέσω πιέσεων, γνωριμιών και κυκλωμάτων. Όπως Ανατολάκης, όμως με λίγο καλύτερη αισθητική.

      ------------------

      Βασ, όμως το "ο μεγαλύτερος σκηνοθέτης" και "τα λεφτά έπιασαν τόπο" το λέμε τώρα, εκ των υστέρων. Αυτό είναι το θέμα μου. Και μιλάμε για ένα σύστημα που έχει λειτουργήσει με τακτική Ανατολάκη - πιέσεις, γνωριμίες, κλίκες.

      Είχαμε μια συζήτηση για τον Τεό πριν 1 ή 2 χρόνια, δεν τη βρίσκω τώρα. Το Υπουργείο δεν του έδωσε λεφτά για την τελευταία του ταινία, αυτός ήταν θυμωμένος και κοιτούσε να βρει ιδιώτη επενδυτή (νομίζω στην Κύπρο;). Θυμάμαι ότι το Buzz γενικά ήταν αρνητικό τότε.

  • από Elias πριν 2125 μέρες 4       

    Ένας σχολιαστής ήρθε απόψε απ' τα παλιά, φορτωμένος με χιλιάδες αναμνήσεις:

    ni-me said...
    Πως φαίνεται ότι δεν ξέρετε από κιν/φο.

    Όταν ένας έλληνας σκηνοθέτης λέει ότι "κάποιοι θέλουν να φιμώσουν τον ελληνικό κινηματογράφο" εννοεί ότι δεν επιδότησε το κράτος την ταινία του.

    (δηλ. η φράση δεν είναι παπαρολογία,όπως πιστεύεις. Είναι συγκεκριμμένα τα πράγματα.
    Το "κάποιοι" είναι το κράτος. Ο "ελ. κινηματογράφος" είναι η τανία του, η οποία υποθέτω θα είναι ακόμα ένα σπαρακτικό υπαρξιακό δράμα με φόντο το (συμβολικά) χιονισμένο τοπίο της Πίνδου, όπου ένας ηλικιωμένος πολιτικός εξόριστος και ένα παιδί με ειδικές ανάγκες αναλογίζονται τα λάθη της αριστεράς την τελευταία 20ετία, με αφορμή τα φύλλα που πέφτουν από το τελευταίο δέντρο της περιοχής, λίγο πριν το καταστρέψει η παγκοσμιοποίηση)

    *Υπάρχει και δεύτερη ανάγνωση της φράσης:

    ο σκηνοθέτης να πήρε επιχορήγηση. Σε αυτήν την περίπτωση σημαίνει το εξής:
    "Κάποιοι" (εδώ είναι αόριστο) πολεμάνε τον ελ,κινηματογράφο, αλλά το παμπόνηρο κράτος κατάλαβε ότι ο Γραμματικός θα τους εμποδίσει και συνεπώς τον επιχορήγησε. Δηλ. σε αυτήν την περίπτωση η φράση εξηγεί στο κοινό ότι οι φόροι που πληρώνει δεν πετάχτηκαν από εδώ και από εκεί,αλλά συνέβαλαν στην διάσωση του ελληνικού κινηματογράφου.
    Σε αυτήν την περίπτωση,πιστεύω ότι το χειροκρότημα δεν πήγε στον Γραμματικό, αλλά στο ελληνικό κράτος για την μαχητικότητα και την διορατικότητά του.

    • από zoutiri πριν 2125 μέρες       

      ηλια με τρομαζεις! που το θυμηθηκες αυτο βρε?

  • από cinto πριν 2125 μέρες       

    Τρεις μέρες μετά, το imdb ακόμη να ενημερωθεί ότι πέθανε.

    • από vasvas πριν 2125 μέρες       

      Be the change you want to see in the world και βάλε την πληροφορία. (μπορείς να κάνεις edit τη σελίδα)

    • από cinto πριν 2125 μέρες       

      Βαριέμαι. Το ανέφερα περισσότερο σαν ένδειξη του ισχνού ενδιαφέροντος του κοινού για τον δημιουργό.

  • από BlondeElena πριν 2125 μέρες 1       

    Η κηδεία έγινε δημοσία δαπάνη του ΥΠ.ΠΟ...


Log in για σχολιασμό ή γίνε μέλος εδώ.