Σχόλια

  • από zoutiri πριν 3276 μέρες 0

    ξεχασε τον λογο Νουμερο Ενα:

    αθλια ποιοτητα μουσικης και γενικης διασκεδασης.

    • από talos πριν 3276 μέρες 0

      Άντε τώρα μην βγάλω πάλι το ποιοτικόμετρο... Πού τόχεις αφήσει;

  • από kensai πριν 3276 μέρες 0

    Αυτό που λες zoutiri θα μπορούσε να σου πει κάποιος «περί ορέξεως κολοκυθόπιτα», αν και συμφωνώ μαζί σου μιας που τα μπουζούκια είναι ένα απ'τα πιο παλαιά μας οθωμανικά κατάλοιπα, μαζί με το φέσι (να το δίνεις και να το φοράς)...

  • από paionia πριν 3276 μέρες 0

    To φέσι πλέον παγκοσμιοποιήθηκε και -κυρίως-αντικατέστησε το καουμπόικο καπέλο

  • από Elias πριν 3276 μέρες 0

    Κρίση,
    Με πιάνει κρίση,
    Τα επιτόκια πετούν
    Και δεν μπορεί ένας στρατός να τα κρατήσει.

    Κρίση,
    Παγκόσμια κρίση,
    Στα μαγαζιά αναδουλειές,
    Άδεια τραπέζια στον Καρβέλα και στη Βίσσυ.

  • από zoutiri πριν 3275 μέρες 0

    αχ ρε Ηλια θα πρεπε εσυ να εισια ο εθνικος μας βαρδος :-)

    ταλω ειλικρινα νομιζεις οτι δεν υπαρχουν καποιοι αντικειμενικοι δεικτες ποιοτητας? να το πω αλλιως: αν οι φωνες ακουγονται σαν να σφαζεις γιδες (χωρις να ειναι ο σκοπος του τραγουδιστη) και η μουσικη ειναι κακη απομιμηση καποιων παλιοτερων τραγουδιων, αυτο μπορει να ειναι ενα καλο τραγουδι?

  • από dkamen πριν 3275 μέρες 0

    ναι, είναι το "Anarchy in the UK".

  • από zoutiri πριν 3275 μέρες 0

    μα των σεξ πιστολς ΗΤΑΝ σκοπος να ακουγονται χαλια...

    • από talos πριν 3275 μέρες 0

      Οι Σεξ Πίστολς δεν ακούγονταν χάλια. Οι Σεξ Πίστολς είναι η Αλήθεια. Γκέγκε; Άμουσε.
      Υπάρχουν πολλοί δείκτες ποιότητας. Ας συμφωνήσουμε αντικειμενικά πως οι δικοί μου είναι καλύτεροι από τους δικούς σου :-b.
      Και ναι ούτε εγώ γουστάρω την σκυλοπόπ, αλλά ο όρος "μπουζούκια" είναι (αν δεν κάνω λάθος πλέον) μάλλον ευρύτερος. Και δεν είναι ο μόνος λόγος που οι άνθρωποι ακούν μουσική κάποια απολλώνια αισθητική απόλαυση.

      Mad props στον MC Elias πάντως.

    • από zoutiri πριν 3275 μέρες 0

      ωπα παρεξηγησες αφεντικο, ειμαι οπαδος των πιστολς, απλα δεν θεωρω οτι διεκδηκησαν ποτε βραβειο καλυτερης φωνης και μελωδικοτερης κιθαρας.

      απο την αλλη τα "μπουζουκια" (και εδω λυπαμαι αλλα δεν βλεπω διαφορα μεταξυ σκυλαδικου στην εθνικη, βισση και οτιδηποτε αλλου) διεκδικουν ρε γμτ να λεγονται και εθνικη μας μουσικη, για ονομα του θεου.

      δεν ζητω απολλωνια απολασυη, απλα καποια ελαχιστα προτυπα ποιοτητας, καποια μελωδικοτητα, καποια δεξιοτεχνια, καποια πρωτοτυπια. Το σκυλαδικο αποτυγχανει σε ολα αυτα. Και ο μονος λογος που ειναι δημοφιλες ειναι καποια περιεργη θεση ισορροπιας που εχουμε καταληξει: η μονη μουσικη που ξερουν να χορευουν οι ελληνιδες ειναι το τσιφτετελι και οι ελληνες (που νταξει δεν εχουν και τα πιο ευαισθητα αυτια) ειναι διατεθειμενοι να θυσιασουν την οποια μουσικη ευχαριστηση για να δουν ελληνιδες να χορευουν. Δεν ξερω λιγους μεταλλαδες ή ροκαδες που πανε σε "μπουζουκια" με αυτο ως μονο σκοπο...

      Αν μπορουσαμε να εχουμε μια μεγαλη στροφη προς ισπανοφωνη μουσικη ας πουμε, θα ειχαμε μαζικη αυξηση της εθνικης Ευχαριστησης: θα ακουγαμε καλυτερη μουσικη και οι γυναικες θα χορευαν κατι που δεν θυμιζει χορο της κοιλιας σε χαρεμι στην μεση της ερημου. Ισως στο τελος αρχιζαν και οι Ελληναρες αντρες να κουναν λιγο τον πισινο τους αντι να το παιζουν βαρυμαγκες με τσιγαρο και Σκατς.

  • από talos πριν 3275 μέρες 0

    Ναι αλλά είναι οι Απολλώνιες προκαταλήψεις και ο αισθητισμός που σε διακατέχει που σε κάνει να θεωρείς πως κριτήρια "ποιότητας" (που κανένας δεν μου εξηγάει τι θα πει εδώ μέσα είτε για Ρίτσο πρόκειται, είτε για Λάιονελ Ρίτσι) είναι η καλή φωνή και η μελωδική κιθάρα.

    Μπορώ να σκεφτώ αρκετές παραλλαγές των μπουζουκιών τις οποίες θα υπερασπιζόμουν με πάθος, αλλά θέλω να εστιάσω εδώ στο ότι η ιδέα ότι το τσιφτετέλι είναι ευτελέστερο των λάτιν χορών είναι α. αστεία κατά την γνώμη μου και αστήρικτη με οιοδήποτε μέτρο (μη βαθιά υποκειμενικό) και β. κοινωνικά καθορισμένη (πάλι κατά την γνώμη μου).

    Επίσης "εθνική" είναι η μουσική που ακούει ένα έθνος. Προφανώς ποικίλει από έθνος σε έθνος και δεν αλλάζει κατά παραγγελίαν.

  • από dkamen πριν 3274 μέρες 0

    "Και ο μονος λογος που ειναι δημοφιλες ειναι καποια περιεργη θεση ισορροπιας που εχουμε καταληξει: η μονη μουσικη που ξερουν να χορευουν οι ελληνιδες ειναι το τσιφτετελι και οι ελληνες (που νταξει δεν εχουν και τα πιο ευαισθητα αυτια) ειναι διατεθειμενοι να θυσιασουν την οποια μουσικη ευχαριστηση για να δουν ελληνιδες να χορευουν."

    Basika gia na gamhsoun. Poly pou xesthkan an xoreuoun.

  • από lazopolis πριν 3274 μέρες 0

    Εθνική ή όχι, ευτελέστερη του μακαρένα και του ντανσάντου λαμπάντα όε ή όχι, η συντριπτική πλειοψηφία της εγχώριας παραγωγής είναι απλώς βιομηχανικά σκουπίδια, εντελώς για τον πούτσο, κοντά στο απόλυτο μηδέν του ποιοτικόμετρου. Αυτό βέβαια δεν είναι παρά μια υποκειμενική κρίση. Το γεγονός είναι οτι η κλαμπάτη πλειοψηφία γουστάρει σκουπίδια. Και αν δεν έχει γραφτεί ακόμα ο Λαβύρινθος της Ζεϊμπεκιάς είναι γιατί μάλλον όλοι οι "ταλαντούχοι" συγγραφείς έχουν ακινητοπιηθεί από τις Απολλώνιες προκαταλήψεις τους.

    • από talos πριν 3274 μέρες 0

      Ναι είναι βιομηχανικά σκουπίδια (αναμενόμενο κατά τον νόμο του Sturgeon). Αλλά γιατί; Είναι αισθητικό το πρόβλημα; Έχει σχέση με τις κλίμακες που χρησιμοποιούνται; Με την αλληλουχία νοτών; Με την αντίστιξη και την αρμονία; Με την oρθοφωνία των τραγουδιστών; Με την πρωτοτυπία τους; Ή μήπως επειδή γνωρίζουμε σε ποιους απευθύνονται και το κοινωνικοοικονομικό context της μπίζνας και της αφορμής τους και δεν τους γουστάρουμε εξ αυτών; Αν είναι το τελευταίο, μέσα, συμφωνώ.

      Την εποχή του ρεμπέτικου, όλα τα ρεμπέτικα ήταν άθλια σκουπίδια για την μεσαία τάξη της εποχής. Δεν θέλω να κάνω αναλογίες με το ρεμπέτικο εδώ, γιατί δεν υπάρχουν πολλές, αλλά είναι όντως σήμερα η χειρότερη εποχή των μπουζουκιώνε; Δεν θυμάστε την δεκαετία του 1990 όσοι το ισχυρίζεστε αυτό. Πριν 15 χρόνια ήταν καλύτεροι όσοι κυκλοφορούσαν και γέμιζαν τότε τα μαγαζιά;

      Δηλαδή δεν είμαι αναγκαστικά εναντίον μιας απόλυτης αισθητικής αξιολόγησης. Απλά κάποιος να μου περιγράψει (όχι τον αλγόριθμο αλλά απλά) τους όρους της. Π.χ. ακόμα και αν δεν συμφωνεί κανείς με το σχόλιο αυτό στο MeFi, αξίζει τον κόπο να το δει γιατί αναδεικνύει μια προβληματική, και τέλος πάντων δείχνει εύγλωττα τι θα ήθελα να πω αν ήξερα ακριβώς τι έλεγα ;-) .

  • από Gasireu πριν 3274 μέρες 0

    να βγουν ποιοτικόμετρα, μπουζοκόμετρα και ευτελόμετρα....να μετρηθούμε πόσο την έχουμε την ποιότητα...

    αλλά και τέρμα τα inside jokes με τα ''δολερά ποιοτικόμετρα'' νισάφι....

    επίσης να ζητηθεί ο ''ιπτάμενος πέος, πεο-κοφτεράκι'' του Κασπάροφ για εφέ. αυτό μόνο. γκεγκε; τέλος.

    talo τα ρέστα μου ''είτε για Ρίτσο πρόκειται, είτε για Λάιονελ Ρίτσι'' μπουχαχαααα

  • από zoutiri πριν 3274 μέρες 0

    "Ή μήπως επειδή γνωρίζουμε σε ποιους απευθύνονται και το κοινωνικοοικονομικό context της μπίζνας και της αφορμής τους και δεν τους γουστάρουμε εξ αυτών;"



    δεν θα κρινω μια μουσικη απο το κοινο της (τουλαχιστον προσπαθω να μην το κανω). H folk ή η καουντρυ εχει συνηθως απαραδεκτο κοινο, και παλι Ντυλαν και Τζωνυ Κας γουσταρω.



    Απο την αλλη θα κρινω μια μουσικη και απο αυτα που την συνοδευουν.

    Το σκυλαδικο εχει απαισιο τελετουργικο που οντως με χαλαει.



    α) οι καλλιτεχνες ειναι απλα κακογουστοι, ρουχα, κινησεις, ατακες



    β) χορευουν (αν μπορεις να το πεις χορο) μονο γυναικες. Αν χορεψει ποτε αντρας χορευει μονος, αντε με καναν μ#^#$α να του βαραει παλαμακια. Υπαρχει σιγουρα μια βαρια ανατολιτικη βαρυμαγκικη συντηρητικη παραδοση εδω. Δεν ξερω για σας, εμενα μαρεσει να χορευω με γυναικες ενας μεναν (ή μια).



    γ) υπαρχει πολυ δυνατο το στοιχειο της επιδειξης, ξοδευονται χρηματα αναντιστοιχα με οτιδηποτε θεμελιωδες της μουσικης (το κοστος της παραγωγης, την εκπαιδευση των καλλιτεχνων, την σπανιοτητα, οτιδηποτε).



    Εχω προφανως σοβαρα προβληματα και με την μουσικη. Δεν χρειαζεται η μουσικη να ειναι μελωδικη, υπαρχει πολλη συγχρονη μουσικη που δεν ειναι.

    Αλλα αυτη η μουσικη οπως ειπα ειναι κακο αντιγραφο μουσικης που ηδη ειναι κακη (αραβικο ποπ). Δεν ειναι ουτε αυθεντικη (οπως ειναι πχ η μπλουζ και το ρεμπετικο, κιας μην εχουν ξερω γω τους πιο ψαγμενους στιχους και τις ωραιοτερες φωνες), ουτε πρωτοτυπη (ουτε γιαστειο), ουτε χρειαζεται καποια δεξιοτεχνια ή βασανισμο του καλλιτεχνη, ειναι γενικα ρε παιδι μου φτηνη, πως να το κανουμε.



    ΥΓ παρεπιμπτοντως ταλω διαφωνω καθετα και με την θεωρια των γλωσσολογων οτι ολες οι γλωσσες ειανι ισοτιμες και εχω γραψει σχετικα. εχω την εντυπωση οτι αυτες οι θεωριες πασχουν απο μια αφελη ταση μερικων κοινωνικων επιστημονων προς την σωνει και καλα πολιτικη ορθοτητα.
    ΥΓ2 λαζοπολι ειναι προφανες οτι δεν μιλω για μια μακαρενα ή lambada (που ειναι βραζιλιανικo) οταν μιλω για ισπανοφωνη μουσικη. Μιλω για μια εξαιρετικα πλουσια παραδοση που βγαζει και στις μερες μας πολυ συμπαθητικη μουσικη με μεγαλο ευρος (απο Juanes και Shakira μεχρι Cabra Mecanica, Amparanoia, Manu Chao και Ojos de brujo)

    • από talos πριν 3274 μέρες 0

      "διαφωνω καθετα και με την θεωρια των γλωσσολογων οτι...", προειδοποιώ ότι *έτσι ακριβώς* αρχίζουν οι Λιακοπουλαίοι τα περί αμφισβήτησης της Ινδοευρωπαϊκής θεωρίας και ως γνωστόν η λογική του κατήφορου είναι ο πάτος. Δηλαδή και εγώ μπορεί να γράψω ένα κομμάτι σχετικά με το "γιατί δεν υπήρξαν ποτέ δεινόσαυροι", αυτό δεν το κάνει έγκυρη παλαιοντολογική αντίρρηση. Και οι γλωσσολόγοι δεν είναι μόνο "κοινωνικοί επιστήμονες" (όπως είσαι και εσύ άλλωστε) υπάρχει ένας γνωσιολογικός πυρήνας που σχετικά μιλώντας hard science. Το γεγονός πάντως ότι αν εξαιρέσεις κάτι εθνογκαγκά (που ο καθένας βρίσκει την γλώσσα του καλύτερη), δύσκολα νομίζω θα βρεις πανεπιστημιακό γλωσσολόγο να συμμερίζεται την άποψή σου, κάτι θα πρέπει να σου λέει!

    • από zoutiri πριν 3274 μέρες 0

      πωπω απο το ενα εκτος θεματος στο αλλο παμε :-)

      δεν αμφισβητω τα δεδομενα της επιστημης (αντιθετα με τους Λιακοπουλους). Αμφισβητω τα μαλλον πολιτικου περιεχομενου συμπερασματα που βγαινουν απο αυτα τα δεδομενα. Οι γλωσσολογοι λενε οτι λιγο πολυ καθε γλωσσα ειναι τελεια προσαρμοσμενη στις αναγκες του ομιλητη αρα καθε γλωσσα ειναι για τον ομιλητη της "τελεια". ε, κατι δεν παει καλα με αυτο, γιατι μιλω 4-5 γλωσσες και δεν τις βρισκω ισοδυναμες, μαλιστα βλεπω οτι η εξελιξη τους εχει διαφορετικη ταχυτητα. Αρα πως μπορει ολες να ειναι ταυτοχρονα τελεια προσαρμοσμενες?
      διαβασε παρεπιμπτοντως και αυτο που βρηκα τυχαια

    • από citronella πριν 3273 μέρες 0

      Θα μου επιτρέψεις την παρατήρηση ότι καλοί και οι Amparanoia Manu κλπ αλλά αυτό που πραγματικά χορεύεται ακόμα και σήμερα είναι ο Hector Lavoe ή ο Eddie Palmieri
      (όταν τους κάνει και αυτούς ταινία κανένας Ry, τότε ίσως γίνουν εχμ.. αποδεκτοί. Προς το παρόν τον Hector υποδύθηκε ο Marc Anthony).
      Μάλλον ο καθένας θέλει τον ρυθμό του βέβαια.
      : )

    • από zoutiri πριν 3273 μέρες 0

      Chao και Amparanoia δυσκολα χορευονται αλλα δοκιμασε κανα Χουανες (Juanes) - Camisa Negra ή Λος δε αμπαχο (mata me amor)...

  • από paionia πριν 3274 μέρες 0

    Τα μπουζούκια ουσιαστικά σχετίζονται ελάχιστα με το τραγούδι, οπότε κακώς τα κρίνετε βάσει αυτού. Είναι αφορμή για χορό, επίδειξη, λαγνεία, μέθη, ξέσπασμα (+ σπάσιμο), αφέλεια, αμεριμνησία.


    Οπότε υπό μία οπτική γωνία θα μπορούσε να πει κανείς ότι τα μπουζούκια απλώς αποτελούν ένα είδος σύγχρονης διονυσιακής τελετής.Υπερβολικό;

  • από lazopolis πριν 3274 μέρες 0

    "Έχει σχέση με τις κλίμακες που χρησιμοποιούνται; Με την αλληλουχία νοτών; Με την αντίστιξη και την αρμονία; Με την oρθοφωνία των τραγουδιστών; Με την πρωτοτυπία τους;"

    Δεν ξέρω για τις κλίμακες και την αλληλουχία νοτών, την αντίστιξη ή την αρμονία. Πρέπει να παραδεχτούμε όμως οτι ο μέσος τραγουδιάρης δεν είναι ακριβώς αηδόνι, και ακόμα και οι πολύ επιτυχημένοι (με κάποιες εξαιρέσεις) δεν τραβάνε στην ανηφόρα (μ'αυτό εννοώ οτι η φωνή τους δεν επαρκεί - live - για να αποδώσει αυτό που υποτίθεται οτι θέλει να αποδώσει). Επίσης να παραδεχτούμε οτι όλα τα καινούρια τραγούδια είναι ολόιδια με όλα τα παλιά που είναι ίδια μεταξύ τους.

    Και αν μπορεί να γίνει σύγκριση με το ρεμπέτικο, τότε αφορά τα σκυλάδικα του '90 και του '80 τότε που το σκυλοκίνημα ήταν αντεργκράουντ και απευθυνόταν σε κάποιο είδος περιθωρίου. Τώρα είναι εντελώς μέινστριμ και αρέσει και στην κυρίαρχη μεσαία τάξη της εποχής.

    Και γενικώς, σε σχέση με τα ποιοτικόμετρα και τις αισθητικές θεωρίες, έχεις μια τάση να θέλεις να βγάλεις την όποια αισθητική αξιολόγηση έξω από το κοινωνικό δίκτυο από το οποίο εκφέρεται, γιατί μόνο έτσι τη θεωρείς αντικειμενική. Προφανώς τέτοια αξιολόγηση, που να στέκει έξω από πολιτισμικές συμβάσεις, δεν μπορεί να υπάρχει. Μπορεί όμως να υπάρχει "σχετικά" αντικειμενικό ποιοτικόμετρο. Μπορούμε λ.χ. σχεδόν όλοι να συμφωνήσουμε οτι η θεματική του 99% των σκυλάδικων είναι η ερωτική απογοήτευση (ή ο δρόμος προς τα κει) και οτι συνήθως η προσέγγιση είναι κατ'επίφαση λυκειακή (αν ήταν αληθινά λυκειακή θα είχε άλλη αξία βέβαια). Παραδέχομαι οτι αν τα ίδια τραγούδια έβγαιναν στο μεσοπόλεμο ή σήμερα στη Νορβηγία θα αξιολογούνταν διαφορετικά.

    Καταλήγω λοιπόν, παρόμοια με τον τύπο στο mefi, στο οτι όντως η μουσική είναι κοινωνικό φαινόμενο, οπότε δεν μπορείς να την κρίνεις μεταίωρη στο κενό. Και μέσα σ'αυτό το φαινόμενο οι "δημιουργοί" της μουσικής έχουν κι αυτοί ένα ρόλο. Ε, τόσο ο στόχος (δηλαδή τα φράγκα) όσο και η υλοποίηση των "δημιουργών" της σκυλοσκηνής είναι κομματάκι εμμετικός.

    Σκέψου μόνο οτι μέσα σ'αυτό το σκηνικό καταφέρνει κι ο Νταλάρας να φαίνεται ποιοτικός.


    • από talos πριν 3274 μέρες 0

      "έχεις μια τάση να θέλεις να βγάλεις την όποια αισθητική αξιολόγηση έξω από το κοινωνικό δίκτυο από το οποίο εκφέρεται"



      Όχι με παρεξηγείς, το αντίθετο: θέλω το κοινωνικό δίκτυο που την εκφέρει να αναγνωρίζει πως πρόκειται για κοινωνικά προσδιορισμένη αισθητική. Κοινωνικά, ιστορικά, ταξικά, ομαδικά κριτήρια μουσικής ποιότητας μπορώ να τα αντιληφθώ. Τεχνικά κριτήρια επίσης. Μια μετέωρη και απομονωμένη αντικειμενική και υπερβατική αισθητική αντίθετα μου μοιάζει σόλοικη. Εξ ου και κλωτσάω. (και επίσης κλωτσάω στην ιδέα ότι οι λαμπάντες έχουν να διδάξουν τίποτα στις χορεύτριες της κοιλιάς ή να συγκριθούν μαζί τους αλλά τέ'σ'πα). Απλά να σημειώσω πως τα περί φωνής δεν είναι παντού εφαρμόσιμα, π.χ. η Βίση έχει μια χαρά φωνή, δεν της φταίει η φωνή που τραγουδάει (κατ'εμέ) μαλακίες.



      ΟΚ δηλαδή συμφωνώ μαζί σου, συμφωνώ χειροκροτώντας με τον/την paionia, πάει τελείωσε το thread, μια και με τον Σωτήρη διαφωνώ παγίως και σχεδόν επί παντός επιστητού (πλην παναθηναϊκού ίσως) και αρνούμαι να συνεχίσω τον γλωσσολογικό κατήφορο.

  • από lazopolis πριν 3274 μέρες 0

    @paionia: συμφωνώ τρισδιάστατα. Και αναρωτιέμαι γιατί η μουσική υπόκρουση της σύγχρονης (ντεμεκ, είναι η αλήθεια) διονυσιακής τελετής πρέπει να είναι τόσο κακοφτιαγμένη.

  • από paionia πριν 3274 μέρες 0

    Mα ακριβώς για να μην αποσπά την προσοχή των "μυημένων". Φαντάζομαι ότι και στα original dionysus parties τα τύμπανα κι οι αλαλαγμοί κυριαρχούσαν, άντε το πολύ καμιά εκμαυλιστική φλογέρα, γι' αυτό και παιχνίδι έκαναν ο Πάνας κι ο Διόνυσος κι όχι η Τερψιχόρη, η Ευτέρπη ή η Ερατώ.

  • από zoutiri πριν 3274 μέρες 0

    α οχι οχι, ειμαι μεγαλος οπαδος του μεθυσιου και του χορου, αλλα το σκυλαδικο με ξενερωνει δεν με φτιαχνει (κυριολεκτικα, με ξεμεθαει)



    ταλω εχεις δικιο ας μιλησουμε για την Παναθα που παλι μας ξελασπωνει στα ευρωπαϊκα σαλονια :-)

    ΥΓ αν μιλατε περι λαμμπαντα ακομα ειναι μαλλον επειδη δεν εχετε δει λατινοαμερικανες να χορευουν :-)

    • από Elias πριν 3274 μέρες 0

      "H folk ή η καουντρυ εχει συνηθως απαραδεκτο κοινο"
      Σ' ευχαριστώ πολύ. Είναι το καλύτερο κοπλιμέντο που μου κάναν τώρα τελευταία

  • από citronella πριν 3273 μέρες 0

    Αν μιλάτε περί λαμπάντα ακόμα... ήταν μάλλον μια πολύ εφήμερη μόδα. Υπάρχει και η σάλσα που είναι διαχρονική - και ευτυχώς δεν είναι από τα πράγματα για τα οποία μιλάει κανείς : )


Log in για σχολιασμό ή γίνε μέλος εδώ.

Ποιά μέλη του buzz ψήφισαν αυτή την καταχώριση